Vฤ invitฤm pe ๐๐.๐๐.๐๐๐๐, ๐จ๐ซ๐ ๐๐:๐๐, ๐๐๐ฅ๐๐ซ๐ข๐ ๐๐๐๐๐๐ la vernisajul expoziศiei de fotografie โ๐๐๐๐๐๐๐๐๐๐โ de ๐๐ง๐๐ซ๐๐ ๐๐ข๐๐๐๐ง๐๐๐๐ก din Germania. Imaginile Andreei Diefenbach din regiunile rurale ale Republicii Moldova sunt o cฤlฤtorie รฎn timp รฎntr-un loc aflat de 30 de ani de la independenศa sa รฎntr-o crizฤ de identitate. Aceastฤ inventariere vizualฤ este a doua ei carte despre ศara, a cฤrui curs oscileazฤ รฎntre UE ศi Rusia, marcatฤ de impas ศi progres, de corupศie ศi statul de drept. Observaศiile ei calme, uneori bizare, demonstreazฤ o mare empatie pentru Moldova ศi pentru atitudinea oamenilor faศฤ de viaศฤ. รn calmul lor, imaginile se adapteazฤ la ritmul vieศii cotidiene din Moldova, care oscileazฤ รฎntre schimbare ศi stagnare.
โRealitateaโ nu numai cฤ colecteazฤ viniete fotografice dintr-o ศarฤ aflatฤ รฎntr-o stare de suspendare, ci foloseศte ศi facsimile ale ziarelor moldoveneศti ศi texte pentru a le plasa รฎn contextul evenimentelor politice din ultimii zece ani, timp รฎn care ศara s-a aflat รฎn mรขinile oligarhilor.
Titlul romรขnesc โRealitateaโ โ se referฤ, pe de o parte, la situaศia politicฤ din Moldova din ultimul deceniu pรขnฤ la alegerea รฎn calitate de preศedinte a Maiei Sandu ศi, pe de altฤ parte, la viaศa de zi cu zi din afara capitalei Chiศinฤu, unde oamenii, indiferent de nenumฤratele alegeri ศi scenarii, cautฤ sฤ supravieศuiascฤ. Titlul este ศi o aluzie la aศa-zisa autenticitate a mediului vizual, care desigur cฤ nu existฤ. Sunt imagini din perspectiva occidentalฤ a fotografului, destul de romantizatฤ, la care se referฤ ศi titlurile de jurnal ale imaginilor. Vฤ aศteptฤm cu drag!